Opis
WYKŁAD organizowany przez Górnośląskie Centrum Kultury.
WT 22.10, GODZ 18.00, Galeria Sektor I
Zbigniew Libera – trzy dekady sztuki polskiej
Twórczość Zbigniewa Libery kilkakrotnie wyznaczała sztuce (nie tylko polskiej) nowe pola artystycznych praktyk. Jednak to nie utopia progresji jest jej motorem, ale nieustanne poszukiwania własnej tożsamości w kontekście rozmaitych systemów wikłających jednostkę. Po egzystencjalnych pracach Libery z lat osiemdziesiątych m.in. w ramach Kultury Zrzuty, lata dziewięćdziesiąte zaowocowały wypracowaniem metody wirusa komputerowego,, spożytkowaną w drobiazgowej wiwisekcji kodów kultury konsumpcyjnej w licznych Urządzeniach korekcyjnych. Te nadal pożytkowane modusy nie tracą dziś swej celności, czego dowodem był cykl Pozytywy (2003), w którym demaskującej operacji poddana została rzeczywistość medialna. W kolejnym zaś, werbalno - obrazowym projekcie Co robi łączniczka, zrealizowanym wespół z Darkiem Foksem, odniósł się do fenomenu postpamięci i prywatnych zabiegów z historią. Można, zatem zacząć kreślić historię sztuki ostatnich trzech dekad na bazie sztuki Zbigniewa Libery. Wykład będzie wzbogacony o bogaty materiał filmowy i ikonograficzny.
Prowadzenie: Stach Ruksza
WT 22.10, GODZ 18.00, Galeria Sektor I
Zbigniew Libera – trzy dekady sztuki polskiej
Twórczość Zbigniewa Libery kilkakrotnie wyznaczała sztuce (nie tylko polskiej) nowe pola artystycznych praktyk. Jednak to nie utopia progresji jest jej motorem, ale nieustanne poszukiwania własnej tożsamości w kontekście rozmaitych systemów wikłających jednostkę. Po egzystencjalnych pracach Libery z lat osiemdziesiątych m.in. w ramach Kultury Zrzuty, lata dziewięćdziesiąte zaowocowały wypracowaniem metody wirusa komputerowego,, spożytkowaną w drobiazgowej wiwisekcji kodów kultury konsumpcyjnej w licznych Urządzeniach korekcyjnych. Te nadal pożytkowane modusy nie tracą dziś swej celności, czego dowodem był cykl Pozytywy (2003), w którym demaskującej operacji poddana została rzeczywistość medialna. W kolejnym zaś, werbalno - obrazowym projekcie Co robi łączniczka, zrealizowanym wespół z Darkiem Foksem, odniósł się do fenomenu postpamięci i prywatnych zabiegów z historią. Można, zatem zacząć kreślić historię sztuki ostatnich trzech dekad na bazie sztuki Zbigniewa Libery. Wykład będzie wzbogacony o bogaty materiał filmowy i ikonograficzny.
Prowadzenie: Stach Ruksza