Opis
Janusz Rzeszewski, Mieczysław Jahoda, prod. Polska, 1978Teatrzyk rewiowy "Czerwony Młyn" przeżywa kryzys, właściciel nie ma pieniędzy na wypłacenie pensji pracownikom. Kiedy komornik wręcza dyrektorowi nakaz zajęcia majątku teatralnego, niespodziewanie pojawia się elegancki dżentelmen inżynier Fred Kampinos i proponuje swoją pomoc.
I tak tajemniczy nieznajomy zostaje współwłaścicielem "Czerwonego Młyna". Jego pierwszym posunięciem jest rozpoczęcie remontu. Szczególnie interesują go piwnice, gdyż naprzeciwko teatru znajduje się bank, do którego Kampinos chce przeprowadzić podkop. Aby nic nie wyszło na jaw, Fred przygotowuje wystawną premierę. W tym celu chce bliżej poznać aktorów i personel. W oko wpada mu jedna z tancerek - Anita. Dziewczynę napastuje jej były partner Borys, Fred staje więc w jej obronie, co zjednuje mu sympatię Anity, ale z Borysa czyni wroga. Tymczasem dyrektor teatru oznajmia Fredowi, że libretto nowej rewii osnute zostanie wokół perypetii słynnego warszawskiego kasiarza Szpicbródki. Nikt jednak nie zauważa konsternacji Kampinosa. Trwają przygotowania do skoku i do premiery. Freda zaczyna fascynować teatr, próbuje nawet śpiewać i tańczyć, co spotyka się z aplauzem artystów i personelu. Szybko jednak kończą się pieniądze i Kampinos spotyka się z finansującym całe przedsięwzięcie Maksem prosząc go o pieniądze dla rewii. Maks nie zgadza się, a dodatkowo żąda, by skoku na bank dokonać w najbliższą sobotę, podczas premiery. Fred za wszelką cenę chce przełożyć napad, ale wie, co mu grozi za niewykonanie zadania. Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że Borys - były narzeczony Anity - dowiedziawszy się, że Kampinos i Szpicbródka to ta sama osoba, donosi o tym natychmiast tajniakowi Mańkowskiemu.